måndag 5 mars 2007

Och så har det gått en vecka igen!

Tiden rusar vidare och nu har det gått en vecka igen sen jag skrev sist.

Veckan gick väl rätt spårlöst förbi, men helgen har varit en helg i musikens tecken!
Vi börjar med lördagen. "Lördagsmusik" i S:t Petri Kyrka i Västervik. Marie Fagerberg Zembachs, sopran. Birger Marmvik, orgel och S:t Petri Kyrkokör och Bo Ingelberg som dirigerade alltihop. Musik av bl.a Mozart, Händel och Mendelson fick nackhåren att resa sig på fle än mig i publiken skulle jag tro! Jag kan rekommendera alla som vill höra vacker musik att gå på konserterna i S:t Petri, det är alltid suveränt bra musik, suveränt framförd, och kostar inte mer än man vill lägga i kollekten!

Söndagen blev en musikdag även den. Pierre A och jag åkte till Linköping för att se och framför allt höra Tommy Emmanuel, en riktig guitar wizzard from down under, dvs Australien. Den mannen är helt enastående!!!!!! Det finns inget han inte kan göra med en akustisk gitarr. Han visade hur han kunde vara sitt eget band, basgångar med tummen, trummor med handen, kompgitarr med ett par fingrar och solo med med dom fingrar som blev över! Han måste haft tio fingrar på varje hand! Får ni chans att se honom, missa inte det! Detta är något utöver det vanliga! Kolla in hans hemsida http://www.tommyemmanuel.com/

Nu ska jag gå ut och bränna upp mina gitarrer, efter gårdagens konsert med Tommy Emmanuel inser man att det är kört! Jag ska nog börja med guldfiskar istället! ;-)

Inga kommentarer: