onsdag 25 juli 2007

Mera gig!

Det har varit en hektisk vecka. Mycket spelande har det blivit, och det är ju kul. Det är ju det jag vill göra! Så här kommer en liten resumé av veckan som varit.

I torsdags spelade jag och Tony L, dvs Felicias Drängar, på Larmtorget i Kalmar. Det sändes i lokalradion på måndagen. Det var en kul spelning, massor av folk och kanonfint väder.

På fredagen kom mina gamla klasspolare från visskolan, Henke K och Alexandra M, som förstås hade lille Mogge med sig, Simon J och Tobias E och hälsade på. Henke skulle till Gerry Söderbergs studio i Kristdala och spela in, och jag skulle så klart vara med på lite gura här och där. Tyvärr kunde jag bara vara med på lördagen, för på söndagen var det dax igen för ett gig.

Då spelade Felicias Drängar igen, denna gång på Rågödagen. En härlig dag i skärgården utanför Loftahammar. Massor med folk, träbåtar och tändkulemotorer. Skönt att få komma ut på sjön lite!

Igår var det tisdag. Då spelade jag blues på Wimmerströmska Gården. Till min hjälp hade jag en tjej jag börjat spela lite med på sista tiden, Ulrika Peter. Detta var faktiskt hennes första gig inför publik, men det märktes inte! Hon har en härlig röst, och hon fick massor av beröm efteråt! även jag, för all del! ;-)

Nu ska jag gå och packa bilen. Det blir Allsång i Tofvehult ikväll igen, som vanligt tillsammans med Tina W och Sofia J.

Inga kommentarer: