torsdag 19 juli 2007

Dax att blogga ifatt lite!

Hejsan svejsan! Det var länge sen jag skrev något i bloggen, men nu ska jag uppdatera er lite.

Det har varit full rulle hela sommaren, och det är inte över ännu. Jag har spelat en hel del. Efter bröllopet jag spelade på har jag haft ett par spelningar i kyrkans regi. Först en eftermiddag med visor på Johannesgården, ett kapell här i stan. Det var en trevlig eftermiddag med fint väder (jo det är sant!!) och en härlig publik. Jag spelade lite blandade visor, även lite eget.

Nästa gig var en viskväll i Sankta Gertruds Kyrka i Västervik. Mitt under Visfestivalen kör några församlingar i V-vik viskvällar under namnet Festivalkyrkan. Förutom mig medverkade Roger Mörk och Lasse och Katarina Nilsson, duktiga musiker allihop. Det blev en lite annorlunda, men härlig kväll!

Igår, onsdag, spelade jag tillsammans med Narcissus, en duo bestående av Tina Wilhelmsson och Sofia Johnsson, på en allsångskväll på Tofvehults Kafé. Jag kan verkligen rekommendera ett besök på Tovfehult. Härlig miljö, allt är hembakat, kaffet är nymalet, och Lena och Peter är hur trevliga som helst! Kolla in www.tofvehult.se om ni vill veta mer. Vi kommer att göra två allsångskvällar till där. Välkomna!

Som om inte detta skulle räcka har jag jobbat i musikaffären hela sommaren, och vi kör ljud på Wimmerströmska scenen tre kvällar i veckan. Semester är för lathundar! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack