lördag 17 februari 2007

Tapetinvigning!

Idag, fredag vill säga, har vi varit hos en god vän och invigt hennes nya tapeter med lite gott käk och ett par glas vin! Snygga taper och god mat, vad kan man mera begära?

I morgon fyller farsan 80, så det blir att åka dit och gratta. Jag tänker inte skriva vad vi ska ge honom, han kanske läser min blog!

Jag har gått och grubblat på en låtidé ett bra tag nu, och snart tror jag den tar form. Jag har faktiskt melodin först, och lite spridda ord här och där. Jag har ett par olika teman som jag tänkt skriva om, men texten har liksom inte kommit till mig ännu. Nu väntar jag bara på ett inspirerat ögonblick när jag kan sätta ihop alla lösa ändar till en helhet. Det kanske blir i morgon, det kanske aldrig blir nåt, vi får se.

Nu är klockan 00:58 och dags att gå och sussa! Natti natti!

Inga kommentarer: