fredag 16 februari 2007

Har varit ute och spelat lite

Idag (dvs torsdag) har jag varit och spelat på ett ställe i Linköping som heter Lotsen, en dagverksamhet för folk med lättare handikapp. Det blev en blandning av visor, nån blues och lite gamla godingar av olika slag.
Min fru Ann-Britt var med, och vi blev bjudna på bakad potatis med räkröra och sallad. Kanongott! Jag hade jätteroligt, och jag tror allt att publiken hade det oxå! Dom önskade säkert trettio låtar, och jag kunde inte någon! Ja, det vill säga, jag kunde en och annan rad ur minnet, men eftersom sagda minne är lika stort som guldfiskens så blev det inga önskelåtar spelade.
En av damerna i publiken ville sjunga själv, och det fick hon så klart! Hom stämde upp med "Swing Low Sweet Chariot" och jag kompade. Hon sjöng riktigt bra, jag kan tänka mig att hon har haft en riktigt bra röst när hon var lite yngre.

Våran TV har inte fungerat på snart två veckor på grund av att Bredbandsbolaget plötsligt inte ville leverera TV via bredband till mig längre. I börjag var det faktiskt skönt att vara utan TV, men nu har vi inte mer att prata med varandra om Ann-Britt och jag, så nu får jag väl skaffa ett Boxer-abonemang istället. Lyd ett råd från en vis man, se upp med Bredbandsbolaget!

Inga kommentarer: